15 Temmuz 2010 Perşembe

NOSTALJİ 5(MUZUR MANİLER.....)

derslerde hocalara çaktırmadan en yakın dostlarım sema (ki o şimdi başarılı bir doktor) ve ilknur(ki o şimdi idealist bir öğretmen) ile birbirimize maniler yazıp atışıyoduk...işte o mısralar....

s alaklıkta üstüne yoktur
e şin dünyada pek çoktur
m ektubunu al başına çal
a nlayacağın bu hakaretlere karnım toktur (seda)

s alaklıkta örnek aldığım sen
e şeklikte eşin yok bilirmisen
d angalak desem sana dangalaklara
a ptal desem hakaret olur aptallara (sema)

çok komiğime gitti bari güleyim
en iyisi ben bu laflara balon şişireyim
lakırdılarına kulak asmadığımı belirteyim
inşallah bu şiiri yazmayı becereyim
koca kafalı sema gelirsem oraya seni öttüreyim (seda)

uslu başlı olur başkan dediğin
sen ne uslusun nede başlı
tıpkı bir bakırköylü delisin
anladın mı seda denen kaz kafalı
oğlu falan olamazsın ustanın
lazdan usta olsa ne yazar
uskumru kavağa çıksa bende olurum hıyar (sema)

hıyar olmana gerek yok
zaten hıyarın önde gidenisin
lazlığıma laf söyletmem
allahın çankırılı çingenesisin (seda)

şiirime çok mu içerledin
çokkk severim seni bilirsin
lazsın uzun kızsın falan ama
sakın halil beylik taslamaya kalkma (sema)

canım arkadaşlarım ilknur ve rabia sema
şiir yazma kabiliyetim gelişti beya
dersimiz fizik hocamız duba
karşılığını beklerim manimin ha
bunları yazan arkadaşınız hamsi seda

boynuz kulağı geçer derlerdi
sen boynuz biz kulak mı olduk
keçi boynuzumusun kabak çekirdeğimi
semanın resmi çok güzel olmuş dimi (şair temel(ilknur))

ne boynuzum ne kulağım
ben lazların yüz akıyım
semanın resmi çokkk güzel olmuş ama
ver çingenenin kulağına gül takayım (seda)

seda'sı sema'sının moralini bozuyolar
ona uyduruk öys sorusu gönderiyorlar
birilerinin onlara ders vermesi lazım
o da recep bey...(kafiyeye bak kafiyeye) (ilknur)

o inek sema oturup öys sorusu çözsün
bizim gibi akıllılar onunla dalga geçsin
hoca konkordas kitabından bahsetsin
sen benim babannemdende bedsin (seda)

seda'sı aşk olsun sana
öys sorularını denemek için gönderiyorlar
akıllarınca benimle dalga geçiyorlar
sende inek diyosun bana (sema)

yazdıklarına kafiye demeye bin şahit lazım
bunlara redif bile denmez a canım
bana doğru dürüst maniler yazınyoksa elimden bi kaza çıkar neme lazım... (seda)

vay efendim bize kafamı tutuyosun
iki saatte yazamadığını ne çabuk unutuyorsun
zaten son teneffüse girmek üzereyiz
şiirlerinizi bi zahmet son ders bekleriz (ilknur)

ilknur'la sema'sı vermiş başbaşa
inekler vuruyorlar kuş kafalarını taşa
ne güzel tarif ettim durumunuzu ama
zaten bunları yazanın lakabı ziya paşa (seda)

sedası kendi kendine ötüp durmasın
başkalarının haline karışmasın
otursun dersi dinlesin diyeceğim ama
anlayacak beyin yok ki ne yapsın (ilknur)

arkamdaki sırada iki kişi anırdı
bunlardan biri sema biri ilknur hanımdı
tabii ki iki eşşeğin arkamda işi neki
bu eşşekler kendini gerçek insan sanırdı (seda)

hanım olduğumuz doğru eşşek ise hayır
tam önümdeki ...........'ya allah versin sabır
zavallının etrafında hiç eşşek yok ki
yalnız kaldığı için durmadan anırır (ilknur)

sema hanım sema hanım
kafanı kaldırda etrafına bi bakın
seni gören sanar 80 yıllık ihtiyar
inekliği bırakta eski halini takın (seda)

sedacığım istemezdim bende böyle olsun
lakin ne yapabilirim moralim böyle

dışım gençtir fakat içim daha yaşlıdır
ne yapayım bugün gülemem kalbim yaslıdır (sema)

ne yapalım sema'sının morali bozuksa
bende mani yazarım salak ilknur'a
tabii bana cevap vermek onun için imkansızda
olsun bari tahammül edeyim o huysuza (seda)

cevap mevap vermiyorum senin gibi densize (ilknur)

gönderen:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder